Начало UIB
 
 
СОФИЙСКИ ГРАДСКИ СЪД  Ф.Д. N013192/2007 ГР. СОФИЯ
 
РЕШЕНИЕ № 1 ГР. СОФИЯ 27.08.2007 г. 
Актуален Управителен съвет

Първи Управителен съвет
Устав на сдружението, приет на учредително събрание, състояло се в гр. Априлци - 2007 г.
Нов Управителен съвет на Сдружение "ОБЕДИНЕНИ ЗАСТРАХОВАТЕЛНИ БРОКЕРИ"
За да станете член на Обединени Застрахователни Брокери, трябва да се регистрирате в Сайта и да  изпратите на и-мейла на Сдружението
следните документи:

  •   Съдебно решение за регистрация;
  •   Лиценз за застрахователен брокер;
  •   Документ за платена тakса по сметката на Сдружението -                           BG50 UNCR 7000 1500 5194 27  УНИКРЕДИТ БУЛБАНК СОФИЯ
  •   Молба до Председателя на УС.

        e-mail: office@ozbrokeri.bg
Армеец” се утвърди като най-динамично развиващата се компания на застрахователния пазар през последните 10-12 години
На 30 март 2016 год. в гостоприемната обстановка на хотел „Маринела София”, обединеното дружество „Дженерали Застраховане”АД проведе първата годишна церемония за връчване на наградите на застрахователните брокери по „Мотивационна програма за застрахователните брокери за 2015 год.
Нека оценим по достойнство предимствата и отговорностите, които поставят пред съвременния бизнес новите технологии, и по-специално социалните мрежи, защото дали ще използваме тези мрежи като ловни във водите на клиентското море, или те ще се превърнат в примки, които да ни обесят... това зависи само и единствено от нас.
От 23 март 2015 г., Държавен фонд „Земеделие“ отваря прием на заявления за предоставяне на държавна помощ по Схемата „Помощ за съфинансиране на застрахователните премии при застраховане на селскостопанска продукция“.
Към края на 2013 г. общият брой на лицензираните (пре)застрахователи със седалище в Република България е 46


"ЛУКОЙЛ ГАРАНТ БРОКЕР" АД

"АВВИ" ООД

"ПФОЕ АГЕНЦИЯ" ООД

ЗБ "КАРОЛ СТАНДАРТ"

"СИДЕРАЛ БРОКЕРИ " ЕООД

"ВР ГРУП" ООД

 
 
"ЕВИТА М БРОКЕР" ООД
 


“Генерална Агенция България Велико Търново” ООД  -
град Велико Търново,
 ул.”Васил Левски” № 13
 Венета Савова   тел: 062/62 14 31 gsm":0888 300 577
 
vtbrokerins@magibg.com
 

“Офис България” ООД
град Враца,
ул. "Васил Кънчов" №72, вх. В, ет. 4, ап. 37,
092/ 666220; GSM: 0888/ 37 73 71; 0887/ 58 66 45

ИВО ДИЧЕВ
 ofis_bulgaria@abv.bg


"БРОКЕР ИНС ГРУП"
гр. Враца
ул."П.Волов" 1-А
тел/факс:092/66 68 78
gsm: 0878 635 334
          0886 858 548
          0899 275 608
Цветомир Иванов
e-mail:broker_ins_group@abv.bg



" V.I.P. Broker-
Варна иншуранс партнерс "– ООД
Ул.”Габрово „№ 29 
Варна 
Тодор Миланов 052-303 543, 0887-216 705

todor_milanov@mail.bg

                     
Любляна Метева       Милен Вълчев


"БРОКОМ 2000" ООД
 
Разград, ж.к. "Орел" бл.17 вх. А ап. 5

084/661063 , факс:084/661063

 ЛЮБЛЯНА МЕТЕВА

METEVA@ABV.BG

 

"ЗП - СТРЕЛЕЦ" ООД

Стара Загора,
ул.Княз Борис 85
тел:042/602826   gsm:0898 503 158- Златка Минева
Светлозар Радев – 0888 79 42 78

 Zp_strelec@abv.bg




"Класик Сървисис "ЕООД

Сливен,
кв. "Българка", бл.26, вх.Г, ет.5, ап.12 ,
тел: 044/ 77 321, gsm: 0888715150  ХРИСТО ИВАНОВ

office@classicservices.eu

 "КВАРТА"ООД
Ямбол,
ул."Жорж Папазов" №6 ап.3
046/663 303 , 663 304/  0888 413 338  Христо Христов

кvarta@abv.bg

"ВЕЛЕС" ООД 
Хасково,
ул."Хан Кубрат" 8, ет.3, офис 14
 тел: 038/631005,    gsm:0887 993 083, СВЕТЛАНА ГЕОРГИЕВА

veles@escom.bg
 

ИНС КОНСУЛТИНГ – ООД

Пловдив ,бул.цар Борис ІІІ, № 31А
Иван Георгиев, Лалка Дилбазова 032 95 65 03, 0887 59 31 80, 0889 50 46 51
Office@insconsbg.com





ЖИ ЙОНС
 
Пловдив
 
Йона Цочева – 0887 30 49 34
 
Живка Цочева - 0888 978 597
 
Ст.т. 032 94 34 24
 
email: Ji.yons@abv.bg



МОРЕНА ИНС БРОКЕР ЕООД
 
Пловдив
 
Радка Стоянова
 
gsm:0888 147 514
 
office@morenains.com
ДЕ ПЛЮС" ЕООД
 
Пазарджик
 
ул."Димитър Греков" 16 вх.А ет.4 ап.10
 
Димитър Събев gsm:0888 555 087
 
email: deplus@mail.bg


 
 

"RBI"
"Рикавъри" ООД
 

Промоцията стартира на 21.07.2014 и продължава до 05.09.2014

 
Бъдете един от късметлиите в томболата на Групама!

 
Сключете автомобилна застраховка и може да спечелите:

 
25% отстъпка от цената на нови гуми!

 
400 пътни карти

 
400 ключодържатели-ролетка

 
40 джобни фенерчета

 
Посетете нашия офис и разберете, как да спечелите още страхотни награди!
Промоционалното предложение важи до края на май 2016 г.
Дружеството затвърждава лидерството на пазара към края на септември 2014г.
Първата автоматизация на застраховки Каско в системата на SIRMA ISG за брокери е реализирана за Групама
Лидерите в общото застраховане към края на март:
 
Булстрад Виена Иншурънс Груп и Лев Инс са лидерите на пазара в края на първото тримесечие.
 
Следват Армеец и ДЗИ Общо застраховане, изпреварили Бул Инс и Алианц България.
Всеки един от гражданите, които имат сключена застраховка "Авкокаско", трябва да види какви точно клаузи има в сключения договор.
Промоцията стартира на 21.07.2014 и продължава до 05.09.2014

 
Бъдете един от късметлиите в томболата на Групама!

 
Сключете автомобилна застраховка и може да спечелите:
 

 
25% отстъпка от цената на нови гуми!

 
400 пътни карти 400 ключодържатели-ролетка

 
40 джобни фенерчета

 
Посетете нашия офис и разберете, как да спечелите още страхотни награди!
Дружеството се ангажира да предоставя консултантска и методическа помощ на членовете на АЗПБ. Ще им съдейства и в избора на подходящия застрахователен продукт.
ЗАД „Армеец” регистрира безспорен успех по застраховка „Каско на МПС“ към месец май 2014г., като заема първо място в класацията на общозастрахователния пазар с пазарен дял 23,8% и премиен приход над 41 млн.лв.

От 5 септември 2014 г. „ЗД Евроинс” АД предоставя на своите настоящи и бъдещи клиенти нови по - атрактивни условия по застраховка „Каско на МПС
”.
Признание за постигнатите успехи е поредното отличие на компанията.
Отличието беше връчено на Пламен Ялъмов – председател на Изпълнителния комитет на Алианц България
Практически семинар на тема „Групови застраховки „Живот” и здравно застраховане. Най-добри практики и решения в областта на социалните придобивки за служители”
Отличниците са животозастрахователите, които отчитат двуцифрен ръст на премиите
Финансовият отчет на най-голямата застрахователна компания в Европа изненада приятно анализаторите
Целта на акцията е да опровергае част от трайно съществуващите сред българите митове по отношение на животозастраховането
Безспорен лидер на животозастрахователния пазар у нас за поредна година е ЗАД Алианц България Живот.
„ДЗИ – Животозастраховане“ ЕАД разпредели доходност по застраховки „Живот“ със спестовен елемент за 2014.
Тази година беше интересна и трудна.
 
Интересна, поради надеждата тя да донесе по-голямо търсене у българите към застрахователните продукти, както и по-голяма отговорност към имуществото им.
 
Трудна година поради тежките природни бедствия през цялата 2014-та.
Милен Петков, собственик и управител на "Евита м брокер" ООД,
 
с коментар за различните застрахователни продукти,
 
 както и практични съвети за това как да реагираме в случаи на застрахователно събитие,
 
какво влиза и какво не в застраховката.
С основателя и издателя на в. „Застраховател прес“ МАКСИМ МАКСИМОВ разговаря ГАЛИНА МАРИНОВА
Доайенът в българското застраховане Лука Доков

„Най-важното, което смятам, че съм направил, е, че отворих пътища на страната ми, а и очите на много хора. Аз бях признат по света. Моето име ще се забрави, но това, че съм българин - не. Имам това копривщенско чувство (б.а. майката на Лука Доков е от Копривщица), че трябва да успееш! Бях трогнат от доверието, което ми се оказа. Благодаря на спорта, благодаря на образованието си. Начинът на обучение в България е нещо страхотно. Винаги съм бил патриот, не съм мислил дали ще спечеля или не.”

 
 Лука Доков
Интервю с г-н Торстен Лойе - председател на Управителния съвет и главен изпълнителен директор на Talanx International AG и член на Управителния съвет на Talanx AG, и г-н Петър Аврамов - председател на Управителния съвет и изпълнителен директор на „ХДИ Застраховане” АД
С изпълнителния директор и председател на УС на „ГРАВЕ България Животозастраховане ” ЕАД Николай Логофетов разговаря Илеана Стоянова
Румен Георгиев в интервю на Леонора ЛЕКОВА, в-к Преса
- АБЗ ще събира обобщени данни за изплатени щети от юлските бедствия, за да се демонстрира с цифри ползата от застраховането - Застрахователният катастрофичен пул се нуждае от държавническо решение - Онлайн системите и приложенията за регистрация на щети доказаха предимствата си

 
 
В България корпоративният бизнес е с висока застрахователна култура и транспортното застраховане е осъзната необходимост.
Сервизите нямат капацитет да поемат колите, пострадали от градушката в София през юли.
 
 
 Раздвижване на пазара ще има при ръст на икономиката, каза Цветанка Крумова, изпълнителен директор на „Армеец“.
Селин Едит Болар е изпълнителен директор на дружествата “Групама Застраховане” и “Групама Животозастраховане”, част от френската компания “Групама”.
Задължителна годишна такса между 10 и 30 лева за имот би помогнала за много по-бързо възстановяване на селища, покосени от наводнение или земетресение.
Резултатите на лицата, успешно положили изпита за придобиване на професионална квалификация за застрахователен брокер, проведен на 25 октомври 2014 г.
Българската полица по задължителната застраховка „Гражданска отговорност” на автомобилистите вече осигурява покритие за цялата територия на Европейския съюз, Европейското икономическо пространство, както и за територията на всички други държави, които са страни по многостранното споразумение (а те са Андора, Сърбия и Швейцария) на основата на една премия.

 

Всеки притежател на МПС (моторно превозно средство) може да провери за сключена застраховка „Гражданска отговорност“ на сайта на Гаранционния фонд.
На пресконференция в Министерския съвет зам.-председателят на КФН, ръководещ управление "Застрахователен надзор", Ралица Агайн-Гури подчерта, че всички застрахователни компании разполагат с необходимия финансов ресурс незабавно да изплащат обезщетения във връзка с щетите от градушката на 8 юли
Към 31 август 2014 г. застрахователните посредници от държави членки, нотифицирали Комисията за финансов надзор, че желаят да извършват дейност по застрахователно посредничество на територията на Република България са 1817.
Единственият специализиран вестник за застраховане и осигуряване в България "Застраховател Прес" навърши 20 години
Лучано Чирина, Изпълнителен директор на GPH - холдинга на Generali, опериращ на територията на Централна и Източна Европа - е избраният Председател на Надзорния Съвет на ЗАД"ВИКТОРИЯ".
Впечатляваща демонстрация на спасителни действия с участието на хеликоптер на Застрахователна компания "Лев Инс" АД съвместно с Български Червен кръст, полиция, пожарна, таксита и мотори се разигра пред хотел „Кемпински-Зографски“ на паркинга на „Зелена зона“.
Реализираният от застрахователните брокери премиен приход за 2015 г. надхвърли 1 млрд. лв.
 
 Секторът с над 12% ръст на премиите и почти 9% ръст на комисионите спрямо предходната година
 
 Посредниците са формирали 50,89% от премиите в общото и 25,40% от приходите в животозастраховането
Общо събрание на Сдружение ОЗБ 27 - 29 март 2015 г. - гр. Костенец
Управителният съвет на сдружение Обединени Застрахователни Брокери свиква годишно Общо събрание на членовете на сдружението на 15 и 16 април 2016 г. /петък и събота/, в Хотелски комплекс Балкан - с.Чифлик - Троянски Балкан.
Застраховка “Кибер отговорност” е предназначена за компании работещи в сферата на информационните технологии или такива, значителен дял от чийто търговски оборот се извършва онлайн, включително портали за електронна търговия, доставка или поддръжка на хардуер и софтуер, уеб базирани приложения или други аспекти на бизнеса.
Хората, които не карат колите си през цялата година, ще могат да купуват "Гражданска отговорност" само за лятото.
КАСКО МАКС
 

 
 
МАКСимална защита
 
 

МАКСимален комфорт
Пакет „АВТОГРИЖА” включва в себе си 5 вида автомобилни застраховки – „Каско”, „ГО” на автомобилистите, „Асистанс за България”, „Асистанс за Европа” и „Злополука на лицата в МПС”
Българската агенция за експортно застраховане (БАЕЗ), съвместно с Министерството на икономиката ще подготви нови застрахователни продукти, с които ще се подкрепят българските износители на международните пазари
Предназначена за физически лица, чужденци, пребиваващи краткосрочно или продължително в Република България, или преминават транзитно през страната
„Групама Застраховане“ ЕАД предлага застраховка „Карго“ като два продукта в зависимост от територията на транспорта:
Годишна отчетна среща на сдружение ОБЕДИНЕНИ ЗАСТАРАХОВАТЕЛЕНИ БРОКЕРИ в Костенец, хотел Констанция 28 - 29  март 2015
Анализ и акценти към Проект за застраховане 2015, изготвен от Правната Дирекция на Булстрад и представен на годишната среща на ОЗБ в Костенец, март 2015 г.
Годишната среща 2014 на Сдружение ОБЕДИНЕНИ ЗАСТРАХОВАТЕЛНИ БРОКЕРИ /ОЗБ/ се състоя в Хотелски и спортен комплекс Беркут, с. Брестник на 26.04.2014 г.
Годишната среща 2013 на Сдружение ОБЕДИНЕНИ ЗАСТРАХОВАТЕЛНИ БРОКЕРИ /ОЗБ/ се състоя на в гр. Велико Търново на 19.05.2013 г.
 
Работна среща за членовете на ОБЕДИНЕНИ ЗАСТРАХОВАТЕЛНИ БРОКЕРИ  2014 се състоя на 22.11.2014 г. в Хисар с презентации на Групама и фирмата 11235
Отговор на Управителния съвет на сдружение Обединени Застрахователни Брокери на писмо от Комисията за защита на конкуренцията, Дирекция "Антитръст и концентрации"
На 30, 31 октомври и 1 ноември 2015 в хотел "Алегра" във Велинград се проведе Есенната работна среща на сдружение Обединени Застрахователни Брокери.
ДЕ ПЛЮС ЕООД
 

Пазарджик
 

ул."Димитър Греков" 16 вх.А ет.4 ап.10
 
 
Димитър Събев
 

 
email: deplus@mail.bg


 
gsm:0888 555 087
"RBI" "Рикавъри" ООД

 
Казанлък,
 

София, бул.Хр.Смирненски 9, офис 1-2
 

 Ивайло Тончев -- 0888 988 968

 
Росен Антов 0888 393 816

 
email: Rosen.antov@rbi.bg
АТРИЙ
 
Бургас
 
Петър Илиев
 
gsm: 0878 916 451
 
email: iliev@atriy-broker.com
 
atriy_broker@abv.bg
ДЕ ПЛЮС" ЕООД Пазарджик ул."Димитър Греков" 16 вх.А ет.4 ап.10 Димитър Събев gsm:0888 555 087 email: deplus@mail.bg


МАКСИМ МАКСИМОВ


София,
ул."Аксаков„ № 16,
gsm: 0888 367031 , тел. 02 986 40 79
МАКСИМ МАКСИМОВ
e-mail: maximov@lukoilgarant.bg
maksim_maksimov@abv.bg



РУСЛАН ВУЦОВ

София 1360
бул.”Сливница „ № 444
Руслан Вуцов – 0878 444 276, 9842 275,
факс 9842 316
r.vuzov@motopfohe.bg
www.motopfohe.bg









МИХАИЛ АНТОНОВ
 
СОФИЯ
 
ул."Росица " 9
 
Михаил АНТОНОВ
 
gsm: 0888 57 65 31; тел. 983 38 40
 
amma@abv.bg
"ВР ГРУП" ООД
 
Васимир Радулов
 
gsm: 0888 880 602
 
emal: VRgroup@abv.bg









МИЛЕН ПЕТКОВ

София
ул. Николай Лилиев № 19
02 963 37 57

МИЛЕН ПЕТКОВ
gsm: 0878 66 32 46
email: office@evitambroker.eu
www.evitambroker.eu






КАРОЛ СТАНДАРТ
 
София 1303
бул. „ Христо Ботев „ № 57
+359 2 400 8 409
 

НАДЕЖДА ВЕЛЬОВА
+359 893 555 903
nvelyova@karoll.bg
 

РУМЕН ХРИСТОВ
+359 893 555 906
rumen@karoll.bg
www.karollstandard.bg
   







"ིСИДЕРАЛ БРОКЕРИ"
     
София
бул. Черни връх № 47,
Бизнес Център Витоша, Сектор Б, ет. 3
 

Анна Павлова
0888 558 736
anna.mihailova@sideralnet.com

Луис Куманс Дьо Брашен
0888776703
louis.coomans@sideralnet.com
www.sideral.bg


Венета Савова

“Генерална Агенция България Велико Търново” ООД  -

град Велико Търново,
 ул.”Васил Левски” № 13

 Венета Савова   тел:062/62 14 ; gsm": 0888 300 577
 vtbrokerins@magibg.com



Тодор Миланов


" V.I.P. Broker- Варна иншуранс партнерс "– ООД

Ул.”Габрово „№ 29   Варна 
Тодор Миланов 052-303 543, 0887-216 705

todor_milanov@mail.bg


Иво Дичев


“Офис България” ООД

град Враца, ул. "Васил Кънчов" №72, вх. В, ет. 4, ап. 37,
 092/ 666220; GSM: 0888/ 37 73 71; 0887/ 58 66 45 ИВО ДИЧЕВ  ofis_bulgaria@abv.bg
БРОКЕР ИНС ГРУП

Враца
 
 ул."П. Волов" 1-А
 
тел/факс 092/66 68 78;
 
gsm: 0886/85 85 48; 0878/63 53 34; 0899/27 56 08
 
Цветомир Иванов
 
e-mail:broker_ins_group@abv.bg
          
Светлана Георгиева

"ВЕЛЕС" ООД 

Хасково,
ул."Хан Кубрат" 8, ет.3, офис 14
 тел: 038/631005,    gsm:0887 993 083,

СВЕТЛАНА ГЕОРГИЕВА
veles@escom.bg

         

 "КВАРТА"ООД 

Ямбол,

ул."Жорж Папазов" №6 ап.3
046/663 303 , 663 304/  0888 413 338  Христо Христов

кvarta@abv.bg

                     
Любляна Метева                         Милен Вълков


"БРОКОМ 2000" ООД
 

Разград, ж.к. "Орел" бл.17 вх. А ап. 5

084/661063 , факс:084/661063 
 
ЛЮБЛЯНА МЕТЕВА

METEVA@ABV.BG
Класик Сървисис ЕООД
 
Сливен, кв. "Българка", бл.26, вх.Г, ет.5, ап.12 ,
 
044/ 77 321, 0888715150
 
ХРИСТО ИВАНОВ
 
office@classic-services.eu



ИНС КОНСУЛТИНГ – ООД

Пловдив ,бул.цар Борис ІІІ, № 31А
Иван Георгиев, Лалка Дилбазова 032 95 65 03, 0887 59 31 80, 0889 50 46 51
Office@insconsbg.com
 
ЖИ ЙОНС
 
 Пловдив
 
Йона Цочева – 0887 30 49 34
 
Живка Цочева - 0888 978 597
 
Teл.: 032 94 34 24
 

email: Ji.yons@abv.bg
МОРЕНА ИНС БРОКЕР ЕООД
 
Пловдив
 
Радка Стоянова
 
gsm:0888 147 514

 
email: office@morenains.com
                    
                                                                         


"Добрич Иншурънс Брокърс" ЕООД

гр. Добрич
жк. "Дружба" бл.66 вх.Б ап.3
тел, факс 058 601 751
Николай Павлов

gsm: 0887 538 936
e-mail: dobrich_ins.brokers@abv.bg
www.dobrichins-brokers.com
"RBI"  -  "Рикавъри" ООД
Членове на Сдружението ОБЕДИНЕНИ ЗАСТРАХОВАТЕЛНИ БРОКЕРИ
                        
                                                
                    Сдружение „Обединени Застрахователни Брокери” е учредено на 23.06.2007 г. от 18 учредители – застрахователни брокери. Сдружението е с нестопанска цел. Регистрирано е с решение на Софийски Градски Съд по фирмено дело №13192 от 2007 г.

BG50 UNCR 7000 1500 5194 27  УНИКРЕДИТ БУЛБАНК СОФИЯ
гр. София,1000, община „Средец”
ул. „Христо Белчев” № 1, ет. 3, надпартерен.

Тел: +359 2 9268974
Факс: +359 2 9805846

gsm:  0887 300 883 Ваня Петрова

E-mail: m.petkov@evitambroker.eu

web site: www.ozbrokeri.bg
Записаните премии в общото застраховане са в размер на 504 972 хил. лв., а в животозастраховането на 79 794 хил. лв. Ръстът спрямо същия период на предходната година е съответно 5,9 % и -10,4 % или общо за застрахователния сектор 3,3 %,сочат обобщените данни на КФН.
Бюлетин
   
   
www.zastrahovatel.com
Eurotax
Club OPEL
Club FORD
moite pari
brokeri
НачалоПолезна информацияЗастраховане и ПРИМКИТЕ НА СОЦИАЛНИТЕ МРЕЖИ
Застраховане и ПРИМКИТЕ НА СОЦИАЛНИТЕ МРЕЖИ

02 Септември 2014 г.,zastrahovatel.com ГАЛИНА МАРИНОВА

Застрахователите могат да бъдат от незаменима полза за обществото, като предоставят информация отфронтовата линия“, преди, по време и след бедствието.
Дали ще използваме мрежата като ловна във водите на клиентското море, или ще се обесим с нея - това зависи само и единствено от нас

Факт е, че социалните медии са се увеличили лавинообразно през последните години. Заедно с това се завишават драстично и очакванията на обществото за това как те се използват. Комбинацията от тези два фактора водят до значителна промяна на работната среда за застрахователите. Знанието и адекватното използване на социалната мрежа е жизненоважно за постигане на добри застрахователни резултати. Въпреки че индустрията осъзнава тази променяща се среда, все пак готовността й да инвестира в технологии понякога не спазва рационалната логика.

Приятна изненада за българския потребител са официалните страници на някои български компании в социалната мрежа. Други застрахователи в България обаче все още залагат на сравнително традиционните канали за комуникация както в мрежата, така и извън нея. Традицията обаче се променя толкова бързо в динамичната информационна среда на интернет, че става все по-трудно да се прецени какво точно очаква потребителят и какво не от своя застраховател. И докато в Западна Европа и САЩ на най-голяма популярност се радва „Туитър“, то в България засега, а и вероятно задълго, венецът на първенството в интернет комуникациите определено се държи от „Фейсбук“. Компании като „Бул Инс“ могат да се похвалят с прекрасно присъствие в тази интернет платформа и по време на градушките това лято дори успяха да демонстрират нагледно как тази платформа може ефективно да се използва за информиране на потребителите и клиентите на застрахователни услуги по време на природно бедствие или друго събитие с мащабни щети. На страницата на компанията може да се види също и практическа демонстрация на тезата, че именно чрез социалните мрежи много хора, и то далеч не само млади, очакват да получат адекватна и навременна информация.

Други, макар и много мощни на пазара български застрахователи, обаче все още са далеч от това да оценят предимствата и отговорностите, които поставят пред съвременния бизнес новите технологии и по-специално  социалните мрежи. Подобно неглижиране обаче се оказва типично не само за българските застрахователи.

Актуалните маркетингови проучвания в застраховането по света показват интересни тенденци по отношение на разпределението на ключовите инвестиции в областта на технологиите, използвани в застрахователната индустрия. Изключително показателен в това отношение е тазгодишният „Доклад за застрахователните технологии и инвестиционни тенденции“ (Insurance Technology and Spending Trends Report), който компанията Xchanging plc. регулярно подготвя на база на изследване на пазара.

МАШИНИ vs ЧОВЕЦИ

Проучването обхваща 75 респонденти - практикуващи юридически лица в застрахователната индустрия. Изследването включва 15 въпроса, които са проектирани така, че да изследват застрахователната индустрия по отношение на използваните технологии и тенденции за допустимите разходи. Тази година изводите от проучването разкриха редица възможности и предизвикателства за застрахователната индустрия.
Въпреки че в развитите страни повечето от служителите в застраховането са на възраст 45 и повече години, което сочи към един свиващ се трудов пазар, само 11% от респондентите класират нуждата от привличане на квалифицирани таланти на предни позиции катонай-голямо предизвикателство“ за своите компании. Приблизително една трета от участниците в проучването посочват, че намирането на способни кадри е задача с нисък приоритет.

Когато става въпрос за инвестиции в технологии, резултатите от проучването показват, че технологичният напредък е ясен приоритет за индустрията като цяло. Приблизително 67% от анкетираните съобщават, че очакват IT-бюджетът на тяхната компания да се увеличи тази година, а 44%  ще „увеличат значително“ отделяните средства 10.6% или повече).
Технологичните инвестиции са най-важен приоритет за 60% от анкетираните, а при 86% те се класират на първо или второ място сред корпоративните приоритети.
На първо място застрахователите ще инвестират в мобилни приложения за регистриране на претенции и ликвидация на щети – 36% от анкетираните. Застрахователите са предвидили и нуждата от инвестиране в различни технологии за предсказване и оценка на рискове.

Изненадващ за анализаторите обаче е фактът, че само 8% анкетираните са заявили готовност да инвестират в кибертехнологии за сигурност, въпреки че индустрията официално признава тяхната безспорна ценност и обръща специално внимание на електронните застрахователни измами.

Социална адекватност

Нуждата да бъдеш приет от общността, в която живееш, не е характерна само за индивидите. Тя е от първостепенно значение и за юридическите лица, корпорации и малки и средни предприятия. Това е един от малкото случаи, в които мащабът не е от особено значение. Ето защо все повече и повече компании си задават въпроса: Социално приемливи ли сме? Бизнесът отдавна вече не се пита защо социалните медии трябва да бъдат част от тяхната маркетингова стратегия.  
СпоредЧервения кръст” 76% от хората се обръщат именно към социалните медии по време на бедствие. Социалните мрежи се използват за връзка с другите членове на общността и това е основният източник за получаване на информация.
По време на бедствие 24% от хората използват социалните медии, за да предупредят свои близки за опасността или да се информират за тяхната безопасност. 37% пък използват социалната мрежа, за да намерят продукти, подслон или други ресурси, нужни за непосредственото оцеляване, и 44% от хората използват социалните медии, за да издирят свои приятели и да поискат помощ.
Любопитен е фактът, че 80% от оцелелите, нуждаещи се от помощ при голямо бедствие, очакват да бъдат изслушани в социалните мрежи и че аварийните служби ще следят тяхната активност там, за да реагират. Всъщност по-възрастните граждани имат по-големи очаквания към отговорните институции по отношение на тяхната реакция в социалната мрежа, отколкото по-младите членове на общността.

 За хората, които получават информацията си от социалните медии по време на криза, „Facebook“ е номер едно. На него разчитат 18% от потребителите. Но кое е това, което прави социалните медии толкова популярни по време на криза?

„Хората споделят опита си в социалните медии, обясняват експертите. Те искат да се чувстват по-свързани в най-лошите си моменти и могат да получат незабавна обратна връзка.”
Именно затова застрахователите по света използват проактивно социалната мрежа, за да образоват и предупреждават общността преди и по време на бедствия, инциденти и мащабни природни явления.Travelers“ например използва именно социалната мрежа, за да предупреждава жителите на районите, където развива своя бизнес, за надвиснали урагани с препоръки за това как хората да се подготвят за бурята.Chubb“ също предлага съвети за защита на жилището по време на сезона на ураганите. „The Weather Channel“ разпространява предупреждения по множество канали, когато клиентите му са изложени на риск от силни бури.
Друг вариант е предоставянето на „Just-In-
Time-актуализации, за да се отговори на конкретно събитие и хората да получат информация, която е нужна „на момента“. Социалните медии могат да се използват за коригиране на неверни сведения, като например доклади от торнада или градушки, ударили дадена област. Застрахователите могат да бъдат от незаменима полза за обществото, за да предоставят информация отфронтовата линия“, преди, по време и след бедствието.

Всяко начало е трудно

Още по-трудно е, когато, без да разбереш, цяла една вселена се е появила и е започнала да живее свой живот, със свои правила и догми, които неумолимо настъпват към територията на познатия „реален“ свят. Трудно е, но трябва да заживееш в този паралелен свят, защото той се интегрира в твоя и променя неумолимо правилата на играта. „Фейсбук“ и „Туитър“, „ЛинкедИн“, „Инстаграм“, „Ю-Туб“, „Вайн“, „Аск“... пейзажът се променя не с дни, а с часове. В България вече поставиха и първия банкомат за бит-койни. Поколенията, които роптаеха срещу децата, израснали в синьото сияние на екраните на компютрите, и се опасяваха, че децата им няма да бъдат приспособими към „реалния“ свят, сега са принудени да направят лупинг в своята гледна точка. Ако законът не забраняваше детския труд, решението би било лесно – ангажираме 14-годишна девойка или младеж да проведе фирмен семинар на тема „Курс по ориентиране в социалните мрежи“. Подобен курс ще бъде от полза за всички служители над 40 и особено на тези, които под една или друга форма са ангажирани с фирмения ПР и изграждането на имиджа на компанията пред обществото. И точно тук свършват притесненията ни за „младото поколение“, защото не те живеят в нашия свят, а ние в техния. Или може би просто трябва да приемем, за разлика от всички поколения преди нас, че светът е един и заедно с всичките си паралелни светове и перцепции, характерни за различните поколения – всички ние можем да живеем ЗАЕДНО – в една обща социална мрежа, извън и вътре във виртуалното пространство.   

Имиджът е всичко

Най-добрият начин да се използват социалните медии в полза на изграждане на позитивен имидж на застрахователя включва съгласувани усилия на целия екип на компанията, които отиват далеч отвъд  определянето на набора от социални медии, в които ще развива активност фирмата и техният мониторинг. Повече от задължително е да се знае какъв е планът на компанията при възникване на кризисни ситуации като бедствия или „гафове“ на компанията, последвани от жалби на недоволни клиенти. Днес повече от всякога благодарение на социалните мрежи само една искра на недоволство може като горски пожар да обхване социалните мрежи, да обиколи планетата със скоростта на светлината и да нанесе неизмерими щети на реномето на компанията. Историята вече помни няколко такива случая, и то предизвикани от маркетинговите отдели на мегакомпании. Най-известният маркетингов „гаф“ е този на „Макдоналдс“.

Всяка социална мрежа има свой собствен характер и активността там трябва да се управлява целенасочено и умно. Вълната от информация, която се разпространява чрез „Туитър“ например, не може да бъде спряна или моделирана по никакъв начин, както ПР-ите и маркетинговите специалисти на компаниите са свикнали да процедират с останалите медийни канали. В това отношение „Фейсбук“ е по-толерантен към имидж-мейкърите. Не така мек, а направо свиреп в това отношение е „Туитър“. „Макдоналдс“ неглижира преди няколко години ефектът на доминото, който е запазена марка на „Туитър“, и пусна допитване за качеството на свой продукт. Посоката, в която продуктите на компанията започнаха да се коментират в тази социална мрежа, обаче бе толкова различна от очакваното и така негативна за компанията, че „Макдоналдс“ претърпя нечувани щети върху своя имидж, без да може да спре „туит-пеперудата“ по какъвто и да било начин.

Бавно, но славно

Ако не сте свикнали със социалните медии, изберете една мрежа, с която да започнете, като най-важното е да я използвате за решаване на конкретен проблем, отговори на въпроси или предоставяне на нужди, които са търсени от вашите клиенти и партньори, съветват експертите. Трябва да използвате социалните мрежи едва когато разбирате много добре как работят те. Създайте си навик, свързан с график. Например можете да отделяте около 15 минути на всеки няколко дни, за да видите как функционират процесите и какво се случва в мрежта. Използвайте социалните медии, за да получите информация и да следвате някой, например в „Twitter“. (По принцип можете да търсите туит по всяка тема -  Twitter Hashtags“ се използват за маркиране на теми, като например#Joplin“, „Moore#“ или#Sandy“ за големи бедствия.) Самият факт, че „Туитър“ у нас не е толкова масов, колкото е „Фейсбук“, може би трябва да ви насочи именно към тази социална мрежа. Съветът да се започне „с нещо малко и просто“ винаги работи.

Предварителната подготовка

Няма начин да бъде подчертана достатъчно ярко важността от предварителна подготовка и нуждата да сте готови за реакция винаги и по всяко време. В социалната мрежа не само няма почивен ден, но няма и почивна минута.  Създаването на стандартни отговори на често задавани въпроси и възможността да бъде дадена готова информация при поискване, която да отговаря на нуждите на клиента, е първото, за което трябва да се помисли. Ако се поддържат отворени линии за комуникация в социалните медии, това ще помогне много за генериране на доверие и гарантиране, че точната информация излиза в точното време.

Ключът е в тренировките

„Не се страхувайте да използвате по-малки климатични явления като суха тренировка за големи катастрофи“, така съветват експертите в комуникацията чрез новите социални мрежи.  Това е чудесен начин да се види как компанията би се справила с нуждата да се отговори на изискванията на клиента и да се формулира работеща стратегия. Проактивният подход е безценен и винаги трябва да се преценява какво прави клиентът в конкретния момент, в отделната ситуация. Винаги трябва да се държи „ръка на пулса“ на нагласите на потребителите, а най-лесно това се постига именно чрез мониторинг на социалната мрежа.

Тайните на мониторинга

Платформата Social Intelligence е създадена за търсене в социалната мрежа и създаване на доклади,  една от технологиите, които идват на помощ в момента когато искаме да си отговорим на въпроса „какво говорят за нас в мрежата“. Все повече и повече застрахователи използват социалните медии, за да промотират и продават своите продукти и да управляват своя имидж. Не бива да забравяме и безценната роля, която социалната мрежа играе при идентифицирането на рискови за застраховането  клиенти, както и за опити за застрахователни измами. При наличието обаче на толкова много на брой социални медийни сайтове да се намери информация и да се провери изисква инвестиция на много време и финансови средства. Платформата Social Intelligence е създала нов начин да се събира тази информация, да се категоризира и анализира според нуждите, зададени от потребителя. Например да селектира щетите, които е по-вероятно да са свързани със застрахователна измама. Въпреки че софтуерът не позволява достъп до информация от лични социални медии, аналитичната програма използва публична информация и линкове в уеб, за да проучва личностите, които интересуват застрахователя. Технологията, която се използва, претърсва буквално милиони уебсайтове,  за да предостави на клиента си нужния доклад. 

Нека оценим по достойнство предимствата и отговорностите, които поставят пред съвременния бизнес новите технологии, и по-специално  социалните мрежи, защото дали ще използваме тези мрежи като ловни във водите на клиентското море, или те ще се превърнат в примки, които да ни обесят... това зависи само и единствено от нас.   

 

 
Търсене
Карта

ЦКБ-Живот

БУЛСТРАД ЖИВОТ

UnionBank

DZI